Sunday, June 14, 2009

A.N.D.A.I.N.Y.A B.I.S.A. A.K.U. A.K.H.I.R.I

Terlalu sunyi keadaan yang aku lalui kini, tiba-tiba aku rasa sedih dan ingin menangis...aku sudah tidak biasa dengan kesunyian...lalu jiwa menjadi hambar...biarlah...aku tuliskan...

Sudah lama aku tidak mencoret kata hati bual bicara jiwa yang setentunya memendam sejuta perasaan sakit, manis, suka dan duka. Sudah lama juga tidak ku rasakan sakit sebegini. Bilaku kenang kembali, selama 2 bulan kebelakang aku berperang dengan banyak keadaan, kesempitan dan kekurangan, aku benar-benar rasa sedih dan inilah dugaan dan percaturan hidup yang harus aku lalui....

aku baru saja ingin membina istana idaman mahkota impian yang selama ini aku ingin capai...namun hasad dan dengki manusia menguasai alam...mengapa mesti? mengapa harus aku? hati bertanya namun kata tidak terluah untuk membentang segalanya....apakah ini yang akan aku hadapi untuk sekian kalinya dan seterusnya?

namun syukur...aku punya seseorang yang memahamiku....selain mama dan papa...ada insan yang cuba selalu ingin mengerti apa yang aku lalui...dikesempatan ini aku ingin ucapkan terima kasih kerna hatiku masih berhutang dengan kalimat tersebut....aku masih belum sempat berbicara puas dengannya...terima kasih kerana memahami...suatu masa aku pasti didekatmu membantumu....

kini aku hanya berdoa semoga ALLAH akan tetap membantuku dan semoga percaturan hidupku akan menjadi lebih baik dan kesenangan dapati aku capai...apakah masih ada kesempatan untuk aku meneguk sedikit kebahagian? ....


........ hatiku terus bertanya laluku menangis....

No comments: