Friday, July 31, 2009

K.U.M.E.L.I.H.A.T.T.I.T.I.S.A.I.R.M.A.T,A,M.U

Syukur alhamdulillah aku sudah dapat kerja tetap dan hanya tuhan yang tahu kegembiraan yang aku ada....hanya tuhan yang tahu syukur yangku sembahkan dan hanya tuhan yang tahu kesedihan yang hampirku akhiri....

ketikaku dapat tahu aku dapat kerja..betapa meraungnya hatiku...menangis jiwaku...nafasku bagai terhenti...betapa gembiranya aku...percaturan yang Allah aturkan kini kusyukuri...aku langsung menangis....

MAMA...bila ianya tahu...titis airmatanya berderai dipipinya...aku mengerti kerna susah payah yang telah dilaluinya menemaniku sepanjang hayat mencari masa depanku kini sudah berbaloi...tangisnya aku mengerti dan aku bersyukur kerna aku mampu lakukan untuknya...satu cahaya akan pasti datang...

BAPA...raut wajahnya yang tua dan penuh kesedihan tidak dapat membayangkan perasaannya...namun aku masih mampu mengerti...airmatanya mengalir mewmbuatku terus menangis...ma...pa...aku akan membahagiakanmu...itu janjiku...

DOAKU....Ya Tuhan kini kau tolonglah aku membantu anak watan yang ku kasihi untuk mencapai cita2 mereka...sama sepertiku untuk membantu ibubapa mereka...Ya tuhan jadikanlah aku guru yang bertauliah...guru yang dedikasi dan terus bersemangat serta kau pimpimlah aku kejalan keredhaanmu ya tuhan...Engkaulah yang maha besar dan berkuasa...ku mencintaimu...

No comments: